Група за занимания по интереси
"Математиката - лесна и интересна"
Ръководител: Ралица Янева
Проект „Подкрепа за успех
учебна 2020/2021 година
„ Всяка задача, която съм решил, се превръща в правило, което по-късно ми помага при решаването на други задачи.“
Рене Декарт
Защо трябва да учим математика?
Каквото и да правим, не можем да се справим, без да използваме математика. Тя е навсякъде около нас. Без математика нямаше да има самолети, мостове, играчки и много други. Математика има дори и там, където не подозираме – в рисуването, музиката и дори в литературата.
С решаването на разнообразни задачи, учениците развиват умения за решаване на проблеми. Те се сблъскват с различни ситуации, за които трябва да намерят решение. Самостоятелното търсене на отговора развива тяхната креативност и интуиция, които са съществени за решаване на задачи по математика.
Чрез включените в проекта задачи се развиват логическото и абстрактно мислене, пространствената ориентация, съобразителността, умението за разсъждаване, способността да се надградят математическите знания.
Всяка задача поставя учениците в нова ситуация и търсенето на отговор наподобява намирането на път в непознати условия. Всяка задача изисква нов подход и разсъждения, различни от тези, използвани при решаването на други задачи. По този начин учениците от група „Математиката лесна и интересна“ развиват своите познавателни умения и математически способности.
ЗАКЛЮЧИТЕЛНА ЧАСТ НА ПРОЕКТ „ПОДКРЕПА ЗА УСПЕХ”
учебна 2019/2020 година
„Ученикът не е съд, който трябва да бъде напълнен, а факел, който трябва да бъде запален”
Плутарх
Чрез представените по атрактивен и забавен начин математически задачи, учениците от 3Б клас на 199 ОУ „Св. Ап. Йоан Богослов” – гр. София бяха въведени в красивия свят на математиката.
Научиха се да проявяват креативност и съобразителност при решаване на разнообразни задачи, подобри се екипната работа в групата.
Включените в задачите елементи от всекидневието, историята и художествената литература, спомогнаха за засилването на интереса на учениците към математиката и задачите биваха решавани с голямо удоволствие.
Учениците развиваха логическо мислене и прилагаха нестандартни подходи към решаването на задачи.
Постигната е основната цел на проекта, а именно: запалихме факела на любовта към математиката.